Storing in de internettuner!

Op 7 mei 2019 bereikten ons de berichten dat er een wereldwijde storing is in internettuners met een bepaalde chipset. Deze chip zit ook in een deel van de door ons geleverde Apart-Audio internettuners, type PMR4000.
Dit wordt veroorzaakt door problemen met een externe serviceprovider welke buiten onze macht ligt. De serviceprovider heeft de fabrikant laten weten dat zij niet in staat zijn om deze problemen te verhelpen. Als reactie daarop is er een herstelactie uitgevoerd om internetradio te blijven afspelen.

De oplossing

Als gevolg hiervan zijn enkele wijzigingen aangebracht in de apparaten en ziet u mogelijk de volgende wijzigingen:
Er is vervangende software geïmplementeerd en alle apparaten zijn opnieuw geconfigureerd om deze te gebruiken. Het kan enkele uren duren voordat uw apparaat de nieuwe service kan zien. Oudere apparaten moeten mogelijk worden uitgeschakeld en weer worden ingeschakeld om hen te dwingen de nieuwe service te installeren.

Als gevolg hiervan zullen de stations in uw favorieten en last listend menu niet meer werken!

U selecteert de zenders opnieuw door in het menu te kiezen voor:
Menu > Stations > Local Netherlands > All stations> “de zender die u wilt horen”.
Deze wordt nu direct weergegeven in het last listend menu, en zal ook weer oproepbaar zijn.

Mogelijk ziet u enkele kleine wijzigingen in de menustructuur op uw apparaten als gevolg van de verandering van deze provider.
Het is niet langer mogelijk om favorieten op te roepen. Afhankelijk van uw apparaat, raden we aan om het apparaat menu of laatste beluisterde functionaliteit te gebruiken om uw favoriete stations op te roepen.

Alle apparaatinstellingen die u eerder heeft opgeslagen, werken niet meer en moeten dus opnieuw worden opgeslagen.

Wij vinden het heel vervelen dat dit ongemak is veroorzaakt door de wijzigingen die zijn doorgevoerd om de continuïteit van de service aan klanten en gebruikers te bieden. Dit is een grote en complexe migratie en hoewel Frontier Silicon dit scenario van tevoren heeft getest, kan er in de beginperiode sprake zijn van verminderde stabiliteit. Frontier zal de service nauwlettend volgen gedurende deze tijd en zullen eventuele problemen communiceren via de statuspagina op https://status.frontiersmart.com/.

Peter van Beek
Sol4 Audio