CoolBest (24% meer afzet met Geluidsdouche!)

COOLBEST (24% MEER AFZET MET GELUIDSDOUCHE!)

Op eigen initiatief heeft Sol 4 een pilot georganiseerd met de Geluidsdouche bij PLUS Jongenotter in Rijswijk. Twee verschillende situaties werden getest, in beide situaties is de Geluidsdouche is geplaatst boven het CoolBest schap waar ook concurrerende merken en het PLUS huismerk staan. Tijdens de test is er geen andere signing aangebracht dan de Geluidsdouche, ook zijn er tussentijds geen prijskortingen doorgevoerd op CoolBest en de andere producten in de categorie.

In de eerste week was er een radiocommercial van CoolBest Vitaday uit 2007 te horen. De boodschap had een lengte van 25 seconden. In deze week is de afzet van het aantal pakken Vitaday met 12% gestegen.

In de tweede meetweek was een korte boodschap van 2 seconden te horen met de woorden: “CoolBest Vitaday”. De afzet met deze korte boodschap nam toe met 24%. Gemiddeld steeg de afzet van CoolBest op dezelfde meter met 12%. Het CoolBest assortiment bij Jongenotter bestaat uit 3 types Vitaday en 5 overige producten.

Ondernemer Richard Jongenotter: “Peter van Beek van Sol 4 vroeg mij of ik mee wilde werken aan deze pilot. Uiteraard sta ik altijd open voor dit soort noviteiten en samen concludeerde wij dat het goed was te testen bij de gekoelde vruchtensappen. Op deze meters staan veel concurrenten. Voor Sol 4 lag daar wel een uitdaging”. Jongenotter was eerst sceptisch maar ervaart de resultaten wel als zeer positief!

Deze pilot heeft zeer veel aandacht gekregen in de media.

Gebruikte apparatuur

Geluidsdouche

Mediaplayer + bewegingsmelder

 

Alle benodigde bekabeling

Partners

PLUS Jongenotter